12. 7. 2021
Co je grafický manuál a k čemu slouží?
„Manuál stanovuje a popisuje základních stavební prvky vizuálního stylu společnosti, formulace zásad práce s těmito prvky a ukázky jejich nejběžnějších aplikací.“
Kromě pravidel pro výběr podoby loga, korporátních barev, písma a ostatních grafických prvků firemního designu obsahuje také doporučení a příklady jejich správného i špatného užití.
Dodržování předpisů v grafickém manuálu vede ke sjednocení vizuální podoby firemní komunikace a podporuje rozpoznatelnost/identifikace firmy nebo značky.
Co vše by měl grafický manuál obsahovat?
- Základní logotyp (logo společnosti, ochranná zóna a minimální velikost, logo na podkladové ploše, příklady zakázaných použití, barvy loga, barvy společnosti, jednobarevné logo).
- Korporátní typografie (základní a náhradní písmo, typografické prvky a příklady použití).
- Merkantilie (hlavičkový papír, vizitka, komplimentka, atd…).
- Aplikace v prostoru (označení budov, firemní auta, merchandising, oděvy, atd…).
Jak používat manuál?
- Grafický manuál je koncipován jako základní příručka pro každodenní použití, jež nemůže předvídat veškeré možné situace, které při aplikaci jednotlivých prvků firemní identity mohou nastat.
- Grafický manuál je základním nástrojem kodifikace jednotného firemního stylu, obsahuje souhrn informací, které umožňují pochopit a aplikovat vizuální styl společnosti.
- Grafický manuál je závaznou normou, kterou musí každý pracovník podílející se na aplikaci prvků jednotného firemního stylu dodržovat
- Jakékoli tištěné či jinak graficky upravované materiály, jež nejsou v manuálu explicitně popsány, musí být připraveny způsobem nevybočujícím z koncepce, kterou manuál stanovil.
- V případě pochybností o konkrétní aplikaci je vhodné konzultovat konkrétní situaci s autory jednotného vizuálního stylu.
Přikládáme vám příklad z naší dílny. Pro klienta Coglax, jsme vytvořili grafický manuál pokrývající základní logotyp (claim, podklady pro provedení, definice barev, ochranných zón atd.), korporátní typografii, merkantilii a aplikaci loga v prostoru. Příklad najdete k nahlédnutí zde.
Chtěli byste vytvořit grafický manuál pro vaši značku? Neváhejte nás kontaktovat.