Proč je důležitá vizuální komunikace

Kolečka, linky a svěží barvy. To jsou hlavní motivy nové vizuální komunikace, kterou jsme připravili pro státní podnik DIAMO. Cílem bylo komunikaci podniku vizuálně sjednotit a při zachování serióznosti a důvěryhodnosti ji oživit a přiblížit modernímu digitálnímu prostředí.

Už několik měsíců pro DIAMO vyrábíme psané i zvukové reportáže a spolupracujeme i na správě jejich sociálních sítí. V rámci spolupráce jsme státnímu podniku navrhli i upgrade vizuální komunikace společnosti. Pilotním projektem byla nová podoba webové stránky, která nabízí přehledné informace o heřmanické haldě v Ostravě – právě tato stránka ukazuje směr, jímž by se vizuální komunikace společnosti měla v budoucnu ubírat.  Proč klademe na vizuální komunikaci takový důraz? „Vizuální komunikace je v marketingu jedním ze základních stavebních prvků pro svou schopnost rychle a efektivně předávat složité informace. Racionální jádro sdělení obaluje emocemi. Proto lidský mozek zpracovává vizuální podněty mnohem rychleji a lépe než text. Studie prokazují, že si pamatujeme až 80 % z toho, co vidíme, zatímco u čteného textu se to číslo pohybuje kolem 20 %. Dobře navržený vizuální styl komunikace tak výrazně zvyšuje zapamatovatelnost sdělení i jeho pozitivní přijetí,“ vysvětluje Petr Karban, kreativní ředitel naší agentury.

Dalším přínosem je univerzálnost vizuálních prvků. Obrázky a symboly často překonávají jazykové či odborné bariéry a jsou srozumitelné širšímu publiku. To je zvlášť důležité v mezinárodním prostředí nebo při komunikaci s lidmi různých věkových skupin. To je právě příklad státního podniku DIAMO – jeho činnost se dotýká široké veřejnosti, ale je odborně poměrně složitá a v detailech těžko vysvětlitelná.

„Rozhodla jsem se vycházet ze stávajícího loga státního podniku DIAMO, které jsme měli zachovat. Všimla jsem si, že jsou v něm důležité linky a kolečko. Právě na to jsem ve své práci navázala,“ popisuje naše grafička Lejla Nováková Zahiragić.

Kolečka a linky tak umístila do piktogramů, které mají heřmanickou haldu jednoduše graficky představit, aby návštěvník stránek hned získal základní přehled. „Kromě loga jsem musela respektovat i stávající vizuální identitu, která naprosto přesně určuje, které barvy smí DIAMO ve své komunikaci používat. Jde o definované odstíny zelené, červené, žluté a modré, které jsem naškálovala v několika přesně definovaných sytostech,“ dává Lejla nahlédnout do své grafické kuchyně. Výsledkem je nový vizuál, který s barvami a tvary pracuje takovým způsobem, že dovoluje kreativitu a různost, ale všechny formy komunikace jsou v základních prvcích propojené a jasně identifikovatelné.

Dlaždice pro reportáže, podcasty i sociální sítě

Už jsme zmínili, že pro DIAMO připravujeme reportáže. Samozřejmě je chceme atraktivní formou prezentovat na webu i na sociálních sítích. Lejla tedy navrhla nejen nové logo pro projekt heřmanické haldy a design zmíněné webové stránky, ale také šablony pro grafické dlaždice, záhlaví profilů na sociálních sítích i soubor šablon pro jednotlivé typy příspěvků. Opět vše vychází z definovaných barev a znovu se v nich objevují kolečka a linky.

Svěží, přehledný, a přitom stále důstojný

Při upgradu vizuální komunikace státního podniku DIAMO jsme se snažili především vše sjednotit, zjednodušit, zpřehlednit, oživit a přitom zachovat styl, který přísluší státnímu podniku. „Vytvořili jsme základní stavební kameny nové vizuální komunikace a využíváme je pro nové komunikační linie. S odstupem vše zhodnotíme a věřím, že to, co jsme vytvořili, budeme ještě v budoucnosti rozvíjet v celkovém vizuálním stylu. Což je samozřejmě v životě každé společnosti krok významný a náročný, leč nutný. Jako se vyvíjí celá společnost, vyvíjí se i každá firma a její vizuální styl,“ říká Lejla.

Kateřina Zaoralová, manažerka projektu