LinkedIn je 2. nejrychleji rostoucí síť a patří mezi 20 nejnavštěvovanějších webů na světě. Ať už se poohlížíte po nové práci, spolupráci či hledáte nové obchodní příležitosti, neměli byste na tomhle médiu v žádném případě chybět. LinkedIn navíc nabízí jedinečné byznysové zacílení reklam. Ve srovnání s Metou je sice dražší, ale pokud se vaše produkty či služby na Metu tak úplně nehodí, LinkedIn reklama bude určitě účinnější.
Z HLEDISKA POČTU UŽIVATELŮ jsou na tom sociální sítě v České republice aktuálně takto:
Facebook = 5 300 000 uživatelů
Instagram = 3 800 000 uživatelů
LinkedIn = 2 200 000 uživatelů
A jak tedy zařídit, aby byl váš LinkedIn profil skutečně efektivní?
- Věnujte pozornost správnému nastavení!
Zvolte vhodný profilový obrázek, ideálně portrétní fotografii, takzvaná busta, tedy po ramena. Do motta nepište žádné své oblíbené citáty, motto je tu myšleno jako základní charakteristika, tedy s vazbou na to, jaká je vaše profese. Upravte si svou URL adresu – za lomítkem nechejte pouze své jméno a příjmení, čísla vymažte.
- Vytvářejte kvalitní příspěvky!
Nejlépe vždy funguje kombinace obrázku či videa s textem, protože vizuální prvky skvěle doplňují a podporují věcnou významovou linku textu.
Dobře také fungují ankety. Mějte na paměti, že obsah musí být živý, je potřeba jej doplňovat a střídat relevantní témata – tím zvýšíte autenticitu. POZOR! Vyhněte se odkazování na jiné stránky. Zvláště nerad má LinkedIn odkazy na YouTube.
Pokud i přesto chcete či potřebujete nějaký odkaz sdílet, radíme vložit jej do textu. Pokud je URL odkaz dlouhý, použijte zkracovač URL adres. Pokud jej nemáte, snadno jej najdete na Google.
Využívejte základní pravidla copywritingu se specifikací pro LinkedIn: Optimální délka příspěvku je 1 000 znaků, což je 11-12 řádků v textu. Ale pozor, příspěvky do 200 znaků mají o 85 % větší interakci. Čím kratší text, tím větší šance, že si ho někdo přečte. Dobrý obsah je základ, pište pro lidi a optimalizujte text pro algoritmus.
Příspěvky doporučujeme publikovat pravidelně v intervalu 2-3 příspěvky týdně.
- Publikujte své příspěvky ve správný čas!
Obecně vzato je nejlepší čas v úterý, středu a čtvrtek od 8:00 do 10:00 hodin! Pokud stihnete příspěvek postnout dopoledne, ještě stále máte velkou šanci, že bude úspěšný. Po 12. hodině už to ani nezkoušejte. A pokud nestíháte, využijte plánovač příspěvků. Při plánování je však důležité brát ohled na cílovou skupinu. Pokud budete cílit například na instalatéra, pravděpodobně [PK1] budete úspěšní i o víkendu. Ale rozhodně se vyhněte pátečním příspěvkům.
- Tajemný znak # aneb využívejte hashtagy!
Hastagy na LinkedInu skutečně fungují. Proto na ně nezapomínejte. Klíčová slova piště zásadně v jazyce, jímž mluví vaše cílová skupina a ve kterém spravujete svůj profil. A vybírejte je tak, jak byste je sami vyhledávali. Zároveň se vyhýbejte hashtagům obecným. Ideální počet klíčových slov je 3–5. A pokud vlastníte společnost, používejte vždy i svůj vlastní firemní hashtag.
- Vybudujte si kvalitní síť lidí!
Vyhledávejte sta spojení, která jsou pro vás osobně relevantní. Takovým lidem pak posílejte žádosti o spojení. Pokud spolu s pozvánkou pošlete i zprávu nebo pozitivně zareagujete na některý příspěvek, je velká šance, že vaše žádost bude přijatá.
TIP: Jak vyhledat zajímavé lidi?
přidejte si své známé, případně si nahrajte kontakty třeba z e-mailu (Síť – Kontakty – Přidat další)
- ve vyhledávači LinkedIn zvolte profesi, která je zajímavá pro vás nebo váš byznys, například právník,
- využívejte filtrování lokalit
- pro vyhledání zajímavých kontaktů můžete využít také stránku https://recruitin.net/
- posílejte zajímavým lidem pozvání ke sledování relevantních stránek – tak se buduje komunita
POZOR! LinkedIn dovoluje poslat pozvánku pouze 100 lidem za týden.
Pokud tento limit překročíte, může vám LinkedIn zablokovat profil.